Zuidelijker kan bijna niet

Vacansoleil-blogger Jeske ging op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Zij verbleef op twee campings. Lees hier haar ervaring op de eerste camping.

Twee weken vakantie en twee totaal verschillende campings in twee prachtige streken van Zuid-Frankrijk. Probeer dat maar eens in 1 blog te stoppen. Een onmogelijk taak, dus in dit blog schrijf ik over onze week op Camping La Sirène in Argelès-sur-Mer. Dat plaatsje ligt in het puntje van Frankrijk aan de Middellandse zee.

Op een kleine ontploffing (als in huilbui extraordinaire) van een lief kleutertje na, ging onze tweedaagse roadtrip boven verwachting goed. Toen we maandag aankwamen op de camping scheen de zon en bij het zien van onze prachtige stacaravan Waikiki schoten we gelijk in vakantiemodus. Dat het een klein wereldje is bleek wel toen we uit de auto stapten; we liepen gelijk bekenden tegen het lijf. Gezellig!

Stacaravan op Vacansoleil camping la Sirene in Argeles-sur-Mer. Lees er meer over in ons blog!

Door dat we een heuse palmboom op ons plekje hadden staan waanden we ons bijna op de Caribbean. Van binnen zag ons ‘huisje’ er best hip uit met rustige bruintinten en okergele accenten. Hier verblijven was beslist geen straf. Nadat we gesetteld waren zijn we eerst lekker een hapje gaan eten bij het restaurant aan het zwembad . Hier hebben we de lekkerste verse calamaris ooit gegeten. Aanrader dus! Het zwembad was al dicht, maar zag er zo tof uit. Sterre stond de volgende ochtend te trappelen om er in te springen. Na het eten liepen we ons gemak terug en zagen we pas hoe mooi de camping is. Veel groen, aandacht voor details en alles was perfect onderhouden.

Uitstapjes

Zoveel uitstapjes, zoveel keuzes. Voor ons was 1 week eigenlijk te kort. Op de camping waren leuke activiteiten. In Argeles en omgeving is van alles te doen. De enige optie is dan keuzes maken. Onze meiden zijn verzot op het zwembad dus we hebben dat geprobeerd te combineren of af te wisselen. Deze eerste week heb ik een dagboek vorm gegoten om het een beetje overzichtelijk te houden!

Dinsdag

Helaas voor Sterre moesten er boodschappen gedaan worden. Dat deden we bij een Hypermarche. Hyper als in heel groot, heel druk en best prijzig. Heerlijk om al die Franse producten te bekijken, maar tijdens de volgende boodschappenuitjes sloegen we deze mega supermarkt even over. Nadat de koelkast gevuld was konden we dus eindelijk een duik nemen in dat mooie zwembad. Of zwemparadijs kan ik beter zeggen. Voor iedereen was er wat. Peuterbaden voor de kleintjes, een scala aan glijbanen voor de grote kids en een bad voor volwassen met allerlei massage stralen. Net een spa! Alles bij elkaar een behoorlijk groot zwembad. Hier gelukkig geen ligbedden maffia, want er is een groot veld waar altijd wel een plekje voor je handdoek was. Sterre had om 5 uur een afspraak om haar haren te laten vlechten. Dat was niet mijn idee, maar achteraf best handig want de hele vakantie had ze geen last van haar haren in het gezicht.

Het zwembad op camping La Sirene. Je leest er alles over in ons blog!

’s Avonds hadden we lekker gekookt (gebakken aardappeltjes, heerlijke franse worstjes, broccoli en een frisse salade). Even een ‘gewone’ maaltijd! Daarna zijn we naar de bingo op camping geweest. Wat een lol hebben de meisjes gehad.

Woensdag

Na een lekker ontbijtje met verse broodjes van de campingbakker, wederom een zwembad-dag en een uitstapje naar de supermarkt. Rond een uur of 6 zijn we naar het strand bij het centrum gereden met een volle koeltas met eten. Lekkere pastasalade, broodjes, gebraden kippenpootjes en als toetje chocolademousse. Op het strand eten en af en toe even de zee in duiken. Zo fijn! Daarna nog een bezoekje aan de ‘kermis’. Een perfecte vakantiedag!

Een heerlijk dagje strand met het gezin. Lees er meer over in ons blog!

Donderdag

Eerder vertelde ik al over de bekenden die wij tegen kwamen op de camping. Samen met hen zijn we naar het strand bij Canet-Plage geweest. Hier is een zandstrand wat langzaam afloopt. Sterre is het water bijna niet uit geweest. En Cleo? Die moest even loskomen. Na een dag zonnen, zwemmen en gezelligheid hebben we de dag hier afgesloten bij de strandtent met een lekker avondmaal. Voor mij een goddelijke geitenkaassalade en voor manlief een bonte verzameling ‘fruits de mer’. De meisjes hadden een prima kindermenuutje.

Op het strand bij Canet-Plage met het gezin. Vacansoleil-blogger Jeske verbleef op camping La Sirene in Zuid-Frankrijk

Vrijdag

Een zonovergoten zwembad-dag waarin niets moest en alles kon. Op de camping was er in de middag een schuimparty op het basketbalveldje. Zelfs Cleo kon haar lol niet op. Dit zijn de dingen die ze zich als volwassenen nog kunnen herinneren. Zo bijzonder. Nadat al het schuim was afgespoeld, hadden we een gezamenlijke barbecue. Lekker eten, lekker wijntje en kinderen die zoet zijn. Wat wil een mens nog meer.

Schuimparty op camping La Sirene, onze blogger Jeske genoot op camping La Sirene. Lees meer in ons blog!

Zaterdag

Wakker worden met bewolking is best een domper. Manlief wilde graag een dagje naar Spanje. Dus besloten we naar Lloret de Mar te gaan (trip down memorylane). We waren de grens nog niet over en de zon was weer terug. Na een overheerlijke lunch en een duik in de Spaanse zee zijn we terug gereden. De koelkast moest leeg, dus er stonden restjes op het menu. Daarna zijn we naar de gezellige welkomavond gegaan (ook leuk als je alweer bijna weggaat). Uiteraard stond Sterre vooraan lekker mee te dansen en was ze niet weg te slepen toen we naar huis gingen. Het animatie team is hier erg professioneel. Het duidelijk te zien dat deze camping als een geoliede machine draait.

Zondag

De volgende ochtend stond de zondagmarkt van Collioure op de planning. Daar moesten we dus vroeg voor op. Mocht je hier ooit in de buurt zijn: een bezoek aan dit prachtige pittoreske plaatsje is verplicht! Ga alleen niet met een marktdag, want parkeren is een drama. Neem zwemspullen mee, want er is een prachtig strandje. Wandel door de oude straten en bezoek het chateau. Vergeet ook geen camera mee te nemen, want het is zo fotogeniek. Ik hoop hier graag weer een keer terug te komen met een betere camera dan ik nu heb!

Genieten van de omgeving van camping La Sirene. Lees er alles over in ons blog!

Later op de middag is het gaan regenen waardoor onze ‘op het strand eet’ plannen in duigen vielen. ’s Avonds zijn we vast gaan inpakken en opruimen, want maandag stond er een reisdag op het programma. Na een heerlijke week op Camping La Sirène gingen we onze stacaravan inruilen voor een tent in de prachtige Perigord streek.
Over onze week in de tent lees je de volgende keer meer! Dit was wennen na alle luxe. Vooral het ‘eigen’ toilet ben ik erg gaan missen. Gelukkig maakte de camping en de adembenemende streek alles goed. To be continued!