Campingtesters Aad en Sasja op Mar Estang

Campingtesters: Op vakantie in Canet-Plage

Aad en Sasja vertellen over hun must sees

Tijdens ons verblijf als campingtesters in Frankrijk hebben we veel leuke dingen gedaan met een uitstapje hier en een uitstapje daar. Ben je benieuwd naar onze ervaringen, lees dan gauw verder over ons weekje op camping Mar Estang.

De eerste verkenning

Na een heerlijk ontbijt gingen we op onze eerste dag de camping verkennen. We deden bij de Lidl in het stadje boodschappen en besloten lekker te gaan genieten van het zonnetje bij het zwembad. Aan het eind van de middag zijn we via het tunneltje, dat de camping met het strand verbindt, gaan vliegeren. Tijdens onze vakantieweek stond er bijna altijd veel wind. Dat was dus ideaal vliegerweer!

Voor het eerste uitstapje genoten onze campingtesters nog van de zon aan het zwembad.

Heerlijke slenterroute

Maandagochtend was het bewolkt. Daarom besloten we om naar de stad Perpignan te rijden, op slechts 10 km van de camping. Eerst brachten we een bezoek aan Palais de Rois de Majorque, een 17e-eeuws paleis, dat we ook van binnen hebben gezien. Vanuit dit paleis wandelden we op ons gemak naar het centrum van Perpignan. Daar bewonderden we de kathedraal Saint-Jean en vonden we allerlei leuke winkeltjes en terrassen. Met volle tassen gingen we ’s avonds weer terug naar de camping.

Het eerste uitstapje van de campingtesters was naar Perpignon, Frankrijk

Indrukwekkend Carcassonne

Het uitstapje dat bovenaan ons lijstje stond, was Carcassonne. Als liefhebbers van het spel dat naar deze stad is genoemd, moesten wij natuurlijk deze vestigingsstad bezichtigen. De rit ernaartoe duurde ongeveer 75 minuten. Goed te doen dus! En het was het waard. Carcassonne is namelijk een van de grootste toeristische trekpleisters van Frankrijk. De bekendste bezienswaardigheid? Dat is de volledig gerestaureerde oude binnenstad: La Cité de Carcassonne. Deze staat sinds 1997 op de werelderfgoedlijst van Unesco. Het is de grootste behouden vesting uit de middeleeuwen, die we ook van binnen zijn gaan bekijken. Ook hebben we over de stadsmuren gelopen. We vonden het indrukwekkend om te zien hoe de mensen in de Middeleeuwen hebben geleefd!

Het tweede uitstapje van de Vacansoleil campingtesters was bij Carcassonne, Frankrijk

Op naar Barcelona!

De hele week hielden we de weersites in de gaten. Woensdag zou het in Frankrijk gaan regenen, maar in Barcelona –2 uur en een kwartier rijden vanuit onze camping – zou het droog zijn. Helaas bleken de weermannen er gigantisch naast te zitten en viel het in Barcelona met bakken uit de hemel. Niets aan te doen. We vonden een parkeergarage direct aan de Ramblas en zijn vanuit daar snel kaartjes gaan halen voor de Hop-on-hop-off bus, zodat we droog konden zitten. De bus-organisatie had een oranje en groene route, waarmee je de hele stad kon zien. De eerste route bracht ons onder andere naar Camp Nou, het stadion van FC Barcelona. Ons geplande bezoekje aan het stadion ging helaas niet door. De dag dat wij er waren was er ’s avonds namelijk een voetbalwedstrijd. Tip: kijk vooraf of er die dag een wedstrijd is, zodat je zeker weet dat je het stadion in kunt.

Ook een populair uitstapje van de campingtesters vanuit camping Mar Estang is Barcelona, Spanje

Met de bustour kwamen we ook langs de berg Montjuïc, met daarop het Museu Nacional d’Art Catalunya (MNAC) en het Olympisch Stadion. Bij de tweede route stapten we uit bij La Sagrada Familia, Park Güell en andere bekende gebouwen gemaakt door Gaudí. Wij vonden Barcelona een erg mooie en indrukwekkende stad! Met een klein zonnetje erbij was het waarschijnlijk nog veel mooier geweest.

Een dagje rust met een spontaan uitstapje

Op donderdag hadden we na onze intensieve dag in Barcelona niets gepland. Halverwege de middag besloten we om naar Claira te gaan. Waarom? Aan de rand van deze plaats ligt een heel mooi overdekt winkelcentrum met daarin een megagrote supermarkt. Om dit winkelcentrum heen liggen ook nog allerlei winkels. Een leuke omgeving waar je gezellig een paar uurtjes kunt shoppen.

Eropuit in de buurt

En toen was onze laatste dag al weer aangebroken… Het weer was iets beter, dus we zijn eropuit gegaan in de directe omgeving. Na een bezoek aan het (niet al te grote) aquarium van Canet hebben we nog even over de boulevard gelopen en een terrasje gepikt in het zonnetje. Nu was het hier nog vrij rustig. In de zomer lijkt het me echter een heel gezellig, levendig centrum met een mooie boulevard aan het brede en langgerekte zandstrand. Het centrum van Canet ligt trouwens op loopafstand van camping Mar Estang.

Tot slot gingen de campingtesters nog naar de boulevard van Canet-plage, Frankrijk

Tot slot liggen in de omgeving van Canet-en-Roussillon diverse leuke plaatsjes en zijn er vanaf juni heel veel markten, waarvan sommige ook in de avond. Daarnaast is er van alles te doen. Je kunt karten bij meerdere kartbanen, tropical golf (midgetgolf) spelen, uitgebreid zwemmen in een aquapark en je wagen aan klimbanen. Het meeste was in de meivakantie nog gesloten, maar ik verwacht dat het in de zomer een zeer toeristisch gebied is, waar van alles te beleven is!