Ourlittlephotodiary ging naar Languedoc-Roussillon. Lees hier haar blog!

Ourlittlephotodiary: Beach Garden

Maartje van het blog Ourlittlephotodiary ging in de meivakantie naar Frankrijk. Zij verbleef op camping Les Méditerranées Beach Garden in Languedoc-Roussillon. Lees hieronder haar verhaal!

Het is zover: vakantie!

Het was eindelijk zover, vakantie! Op naar Frankrijk en de zon. Na een drukke periode hadden we hier erg naar uitgekeken. Even optimaal genieten met onze twee kleine mannetjes. Ze verdienden het om eens wat extra aandacht te krijgen. En wat is er leuker voor twee kleine kinderen om naar een camping te gaan? Ik weet nog wel dat we vorig jaar in Nederland op vakantie gingen. Het heeft de hele vakantie geregend en het was niet mogelijk om buiten te zwemmen. Sam zei telkens: “Mama, wanneer gaan we nou op vakantie?” “Uhhh, maar we zijn nu op vakantie lieve Sam”.

We zijn bewust op vrijdagavond gaan rijden. De jongens hebben werkelijk de hele nacht geslapen. Toen ze ‘s morgens wakker werden zagen ze de zon en de zee. Zodra Sam de camping en het zwembad zag riep hij: “Vakantieeeeee!”. Toch grappig dat die kleintjes al een bepaald beeld hebben bij ‘vakantie’. De eerste indruk van de camping was dat het erg rustig en schoon was. We werden vriendelijk geholpen bij de receptie en besloten op het strand te vertoeven totdat we de caravan in zouden kunnen. Wat wij echt geweldig vinden aan deze camping is dat hij recht aan het strand ligt. Je hoeft maar heel eventjes te lopen en dan lig je op het heerlijke zandstrand. Daarnaast heb ik nog nooit zo’n bakker meegemaakt. Wat was het stokbrood lekker vers zeg. Iedere ochtend weer een genot om ons ontbijt te gaan halen.

Het strand in Zuid-Frankrijk. Lees er alles over in het Vacansoleil blog!

Stacaravan Waikiki

Om 16.00 uur konden we inchecken. Onze caravan stond helaas niet op het terrein aan het strand, maar op een nieuw gedeelte. Dit gedeelte is volop in aanbouw en ik ben ervan overtuigd dat ze er iets moois van gaan maken. Onze caravan was echt geweldig. Een badkamer met föhn, lekkere bedden, verwarming/airco en een mooi licht interieur. We hadden gekozen voor de Waikiki, aangezien deze drie slaapkamers heeft. Sam en Mees hadden dus ieder hun eigen slaapkamer. Voor Mees hadden we het babypakket besteld, zodat er een campingbedje, kinderstoel en badje klaar stonden. De caravan had een overdekte veranda waar we lekker op konden eten. Het was erg handig dat de veranda afgesloten kon worden met een poortje, zodat onze kleine aap niet weg kon kruipen.

Ourlittlephotodiary verbleef in een Waikiki stacaravan in Languedoc-Roussillon. Lees er alles over in ons blog!

Op instagram hebben jullie grotendeels ons avontuur al kunnen volgen. Zoals jullie konden zien zijn we vaak op het strand geweest. Heel raar… het waaide de eerste dagen best hard op de camping, maar zodra we op het strand waren hadden we geen last van de wind en konden we lekker luieren in de zon! Sam zagen we hele dagen niet. Die is helemaal in zijn element op het strand. Zandkastelen bouwen, kuilen graven, zand over zichzelf gooien en volop andere Nederlandse jongens van zijn leeftijd om dit mee te doen. Mees was de ideale baby deze vakantie. Waar hij thuis erg wild is en overal opklimt kon hij hier lekker ravotten op het zandstrand. Wanneer hij moe was deed hij een slaapje in de buggy.

Binnenland Frankrijk

Danny en ik hadden nog vrij weinig van Frankrijk gezien en besloten dus een paar keer om het binnenland in te gaan. We zijn eerst naar de grootste vissershaven van de Middellandse Zee gegaan –> Sète. Pastelkleurige huizen met hun smeedijzeren balkonnetjes en veel vissersschepen vol verse vis. Sam vond het geweldig om te zien.

Bootjes kijken in Zuid-Frankrijk. Ourlittlephotodiary ging op vakantie naar deze streek. Lees er meer over in ons blog!

Op dinsdag zijn we naar het plaatsje Saint-Guilhem-Le-Désert gegaan. De weg er naartoe vanuit de camping vonden we erg mooi. Typisch Franse landschappen! Onderweg kom je langs grotten waar je een tour kan doen met een gids. Dit hebben wij niet gedaan, maar we hoorden van anderen dat dit super mooi was. Eenmaal aangekomen in het dorpje waren we erg gelukkig. Het is een klein dorp (uit de negende eeuw) dat is gebouwd in een kloof van het riviertje Les Verdus. De straatjes zijn smal met veel leuke winkeltjes. Er hing echt een gezellige/romantische sfeer. De foto’s spreken voor zich denk ik.

Omgeving in Zuid-Frankrijk, Ourlittlephotodiary ontdekte deze streek. Lees er meer over in ons blog!

Op donderdag zou het wat minder weer worden dus besloten we om naar Montpellier te gaan. We hadden een heel ander beeld van deze stad, maar het was echt super mooi! Zoveel kleine gezellige straatjes, mooie pleintjes en heerlijk eten! We hadden geen kaart van de stad, maar we vonden het heerlijk om wat rond te dwalen. Alle straatjes waren zo gezellig met mooie boetiekjes. Ze gaven slecht weer op, maar het was een stralende dag. Wat boften we weer zeg! Als je naar deze streek gaat, zou ik dus zeker ook naar deze mooie stad gaan!

Camping Méditerranées  Beach Club

De andere dagen zijn we vooral op de camping gebleven. Er is een binnen- en buitenbad, een speelhal, speeltuintje, een winkel en een SPA voor degenen die nog wat extra willen ontspannen. Daarnaast mag je gebruik maken van de faciliteiten van de camping Beach Club. Wij hebben het vooral rustig aan gedaan en genoten met onze twee kleine mannen. Voor mensen die ook erg van het strand houden en toch het mooie binnenland van Frankrijk willen bezoeken kan ik deze camping zeker aanraden.

Voor ons zit de vakantie erop, maar ik hoop dat jullie gauw kunnen genieten van een welverdiende vakantie! Waar gaat jullie reis naartoe?