Ourlittlephotodiary genoot van een Vacansoleil vakantie aan het Gardameer. Lees haar ervaringen op het Vacansoleil blog.

Ourlittlephotodairy: Op vakantie met twee kleine apen

Maartje van het blog Ourlittlephotodiary ging met Vacansoleil op vakantie naar Altomincio Family Park. Lees hieronder haar vakantieverhaal en bekijk vooral de mooie foto’s!

Ourlittlephotodiary op vakantie naar het Gardameer

Voordat ik op vakantie ga heb ik altijd de gekke behoefte om ineens alles ‘af’ te hebben. Zo zeem ik als een gek al mijn ramen van binnen- en buiten, stofzuig en dweil ik mijn vloeren, was ik al het beddengoed, poets ik mijn keukenkastjes van binnen & buiten, was ik al het wasgoed, wied ik nog even gauw al het onkruid, en geef ik Danny taken zoals; het gras maaien, nog even gauw dat lijstje ophangen en zijn gereedschap ordenen. Waarom heb ik deze rare behoefte? Geen idee! Het geeft alleen maar stress voordat ik op vakantie ga. En ik heb het al veel te druk om alle spullen te pakken voor een heel gezin. Want jeetje, wat een volksverhuizing is een vakantie met kleine kinderen! Het is altijd weer spannend of het allemaal in de auto past.

Daarnaast maak ik me altijd druk of ik wel alles bij me heb. Want in het buitenland kan je namelijk ook geen producten kopen hè Maart? Maar goed, ik ben dus al twee weken voor mijn vakantie druk bezig met alles te regelen. En ik krijg het dan toch altijd voor elkaar dat ik de avond voor vertrek tot in de late uurtjes nog bezig ben. Toch maar vroeger beginnen volgend jaar?

Vakantie aan het Gardameer

We hadden dit jaar een zomervakantie geboekt naar het Gardameer. We waren daar beiden nog nooit geweest en hoorden via vrienden dat er een erg fijne camping daar ligt: Family Park Altomincio. Voordat we kinderen hadden waren we nooit van campings. Veel te massaal, om 9 uur ’s morgens wakker worden van schreeuwende kinderen. En wanneer je ligt te relaxen op een ligbedje word je nat gespoten door een kind met een waterpistool. Met een kind van vier jaar en een baby van 1,5 jaar horen wij nu officieel bij de club. Mees werd iedere ochtend om 8 uur wakker en liet duidelijk van zich horen en Sam vond het leuk om onschuldige volwassenen nat te spuiten met zijn Super Soaker.

Het was weer duidelijk dat onze jongens zich op hun gemak voelden tussen al hun kleine soortgenoten. Sam voelde zich zelfs zo op zijn gemak dat hij te pas en te onpas zijn zwembroekje naar beneden trok om vervolgens in het zwembadwater of kinderwasbak (lijkt op een wc toch, mama?) te gaan plassen.

Rebelse acrobaten

Sam en Mees zijn echte wegloop kinderen en ik dacht hierop voorbereid te zijn door naambandjes bij de Hema te kopen en… ja echt.. een tuigje voor Mees! Maar helaas waren dit slechte oplossingen, de naambandjes van de Hema vielen binnen één uur al af. En denk je nou echt dat ik Mees echt een tuigje aan ga geven? Dit resulteerde er dus in dat wij Sam drie keer een half uur kwijt zijn geweest. Mijn moederhart, OMG! Is vakantie nou echt relaxen!? En ik dus continu achter Mees kon aanrennen wanneer hij wakker was.

Ik geloof dat de hele camping Sam en Mees hierdoor wel kenden van naam. En wanneer ik Sam weer eens met klotsende oksels aan het zoeken was kwamen de mensen al naar me toe: “Oh, Sam is daar aan het spelen”. Wat dat betreft ben ik blij dat we niet in een hotel zaten, maar tussen lotgenoten die enigszins nog konden lachen om de streken van onze rebelse acrobaten.

Genieten met het gezin van een vakantie aan het Gardameer

Samen logeren in een Fiji

Maar goed, genoeg over onze kleine apen (ik kan echt uren praten over hun streken) en meer over de camping en de omgeving, want daar kreeg ik veel vragen over van jullie. We hadden dit keer de Fiji caravan van Vacansoleil geboekt. Dit is een caravan met twee slaapkamers in plaats van drie slaapkamers die we de vorige keer hadden. We hadden bewust voor deze caravan gekozen omdat het een paar honderd euro in de portemonnee scheelde. Daarnaast werd ons verteld dat deze caravans dichter bij het zwembad, supermarkt en restaurant lagen.

Ik vond het even spannend of het wel goed zou gaan met die twee kleine apen samen op één kamer, maar we konden in onze handjes klappen! ’s Avonds waren ze afgebrand en ’s morgens hadden ze het eerste uur (van 8 tot 9) de grootste lol samen. De caravan heeft verder een woonkamer/keuken met magnetron en in de ouderslaapkamer was zelfs een föhn, daarnaast een aparte wc, badkamer en een overdekte veranda.

Verblijf in een stacaravan Fiji van Vacansoleil

Ideale faciliteiten voor kleine kinderen

De camping vonden we heel fijn! Alle caravans staan dichtbij een speeltuintje waar alle kids samen kwamen om te spelen, terwijl de papa’s en mama’s konden opruimen of koken. De speeltuintjes zijn gericht op kleine kinderen, zodat zelfs kindjes van één jaar zich konden vermaken. Wat we écht heel fijn vonden aan deze camping was het Lagunebad. En met ons waren er ook tientallen andere Nederlanders die dit fijn vonden en fanatiek om 8 uur ’s morgens een uur in de rij stonden om hun handdoek op een ligbed te leggen. De eerste dag kon ik me eraan irriteren, maar de daaropvolgende dagen kon ik er alleen maar om lachen en genoot ik van het uitzicht (wij konden het vanuit onze veranda zien).

Het zwembad is ideaal voor kleine kinderen. Een zachte bodem, ondiep, een speelbult in het midden en drie super toffe glijbanen voor groot- en klein. Naast dit zwembad is er ook een babybad en een wedstrijdbad, waar overigens genoeg vrije bedjes zijn. De animatie van dit park is echt geweldig! Iedere dag hadden ze leuke activiteiten, kon je je kinderen een paar uur naar hen sturen voor het nodige vermaak en zelf even tot rust komen(hebben wij niet gedaan), en was er ’s avonds de minidisco. Dat was volgens Sam het toppunt van de camping!

Geniet van het zwembad van Altomincio Family Park

Omgeving van de camping

De camping ligt bij super mooie plaatsjes! Zo hebben wij Lazise, Borghetto, Verona en Peschiera bezocht. Ik vond de plaatsjes prachtig, heerlijk eten, vriendelijke mensen, maar vond het jammer dat het zo druk was. Alle plaatsjes liggen max een kwartier van elkaar vandaan en ik was in de veronderstelling dat we meerdere plaatsjes op één dag konden bezoeken, maar ik kwam hier al gauw op terug. ’s Morgens is het nog wel te doen met de toeristen, maar wanneer je dan rond 12 uur naar het volgende plaatsje rijdt is het lastig om een parkeerplek te vinden en kan je wachten in een file.

Danny en ik hebben beiden geen geduld dus wij kozen ervoor om ’s morgens een stadje te bezoeken en ’s middags naar het zwembad te gaan. Er waren dan altijd nog wel twee bedjes vrij ver van het zwembad vandaan, maar dat was voor ons niet erg. Ik kan me niet herinneren wanneer ik op een bedje heb gelegen sinds dat ik moeder geworden ben. Wij hebben gewoon geen kinderen die bij ons blijven zitten. Ik zou die Duracell batterijen er echt vaak uit willen draaien, want man! Wat ben ik soms jaloers op ouders die kinderen hebben die uren met een My Little Pony kunnen spelen.

Genieten met hele gezin van een vakantie

Waterpokken

Op dag 8 kreeg Mees de waterpokken. Iets waar we op voorbereid waren, aangezien Sam ze net voor de vakantie had gehad. Ik had dus een washand, havermout, KidsClin, Betadine scrub en Sucocrème meegenomen in de koffer (komt het toch nog van pas dat ik goed voorbereid op vakantie wil). Mees reageerde niet goed op de warmte en zijn waterpokken werden groter en groter. Waar de waterpokken bij Sam al na één dag uitdroogden werden de blaasjes bij Mees alleen maar groter. Wegens infectiegevaar en besmetting mocht Mees niet meer zwemmen en waren we gebonden aan de caravan waar airco was. Aangezien we alle vier niet echt vrolijk van de situatie werden besloten we op dag 9 te gaan fietsen. We dachten dat een windje en wat schaduw Mees goed zou doen. En hoewel het echt prachtig was om te fietsen langs de rivier (echt een aanrader!) werd Mees er niet vrolijker van.

Lief voor elkaar

Hij krabde zich suf, kreeg koorts, moest overgeven en begon met huilen. Mees is echt een tevreden kind, huilt nooit, maar wanneer hij huilt is het menens. Een teken dat we onze vakantie moesten afbreken. Groot verdriet in huize Rietdijk, een ontroostbare Sam en een baby die overstuur was. We hadden het echt zo erg naar ons zin, maar Mees was de eerste week zo ontzettend lief geweest (lees: overal willen slapen, alleen maar lachen etc.) dat we nu ook lief moesten zijn voor hem.

Genieten met het gezin aan het Gardameer!

De camping is een aanrader

Ik kan jullie deze camping in ieder geval allemaal aanraden als je kleine kinderen hebt. Ik denk dat de camping leuk is voor kinderen t/m 10 à 12 jaar. Wanneer je de plattegrond online bekijkt van de camping kan je bij de hoofdreceptie (je kan ze mailen voor april) aangeven waar je ongeveer wil zitten. Dan proberen zij hier rekening mee te houden tijdens de planning van de bezetting. Wij zijn gebonden aan het hoogseizoen, maar wanneer je dat niet bent zou ik zeker buiten het hoogseizoen gaan. Dit vanwege de vele toeristen in de mooie plaatsjes of je er van tevoren op instellen dat je wat langer moet zoeken naar een parkeerplaats. Eet zeker een ijsje op de camping en bestel een pizza bij de take-away, zaaaaalig!! Ik zal hieronder wat fotootjes toevoegen en mail me gerust verder met vragen! Ik ga nu verder met wasjes draaien en twee acrobaten hier tot de orde roepen.

Liefs!

One thought to “Ourlittlephotodairy: Op vakantie met twee kleine apen”

1. Oh wat een leuke foto’s zeg! Ziet er echt top uit en kan niet wachten tot de mijne oud genoeg zijn om mee op vakantie te gaan (0 en 1). Nu extra veel zin in 🙂